Kategorie: Wszystkie | ból kręgosłupa
RSS
poniedziałek, 26 sierpnia 2013

Co robić, gdy boli kręgosłup? Bóle kręgosłupa mogą mieć wiele przyczyn. Niestety, często sami jesteśmy sobie winni. Pocieszeniem może być to, ze w wielu przypadkach można je złagodzić samemu: ćwicząc, dbając o zachowanie odpowiedniej postawy, stosując kąpiele ziołowe i akupresurę.

Boli cię kręgosłup? Nie wiesz,  dlaczego? Pomyśl! Czy zawsze chodzisz wyprostowana? Czy nosisz zakupy w dwóch rękach równomiernie rozkładając ciężar? Może o tym nie wiesz, ale już podczas leżenia na plecach obciążenie kręgosłupa wynosi 25 kilogramów. Gdy stoisz, nacisk wzrasta aż do 100 kg. Podczas siedzenia - do około 150, a jeżeli kręgosłup jest nieprawidłowo podparty, obciążenie odcinka lędźwiowego sięga nawet 300 kg.


Dlaczego tak bardzo mnie boli kręgosłup?


Często nie dbamy o właściwą postawę podczas stania, chodzenia, siedzenia, w nieprawidłowy sposób dźwigamy ciężary. Czy zastanawiałaś się kiedyś nad tym, że urzędniczki, a zwłaszcza maszynistki, spędzają jedną trzecią swojego życia siedząc w tej samej pozycji z pochyloną głową? To prowadzi do usztywnienia kręgosłupa szyjnego. Nic dziwnego, że dokuczają im migreny, bóle barków, drętwienie rąk.
Utrwalana przez całe lata nieprawidłowa postawa może spowodować poważną deformację kręgosłupa. Tak właśnie powstają zwyrodnienia. Odczuwamy je boleśnie. Tym bardziej jeżeli mamy zbyt mało ruchu. Wrażliwość na ból wzrasta także, gdy często i długo jesteśmy pod wpływem stresu.
Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak okrutni bywamy dla naszego kręgosłupa. Przez całe miesiące nie ćwiczymy mięśni, a potem nagle podnosimy z ziemi wielki ciężar lub zabieramy się do kopania działki. A przecież to może spowodować dyskopatię, czyli przemieszczenie krążka międzykręgowego, zwanego dyskiem. Wtedy ból jest tak silny, że nie jesteśmy w stanie się ruszyć. Płaczemy i dziwimy się, dlaczego tak się stało. Tak więc pamiętajmy o profilaktyce i tym, aby regularnie wykonywać ćwiczenia na kręgosłup.

czwartek, 01 sierpnia 2013

Poduszki ortopedyczne stosowane są przez osoby, którym dokuczają bóle kręgosłupa, pleców lub szyi. Nie ulega wątpliwości, że ból, który powoduje cierpienie, jest najbardziej dotkliwym doznaniem człowieka i walka z nim stanowi główne zadanie współczesnej medycyny. Ból jest zjawiskiem powszechnym i jednocześnie bardzo złożonym. Jest też nieodłącznie związany z życiem człowieka.

Prezentowana na filmie poduszka lędźwiowa pozwala pozbyć się lub chociaż złagodzić dokuczliwy ból pleców. Ból w znaczeniu medycznym wiąże się z określonymi bodźcami oraz reakcjami organizmu. Ten rodzaj bólu określamy mianem fizycznego, w odróżnieniu od bólu psychicznego, zwanego cierpieniem. Cierpienie zazwyczaj towarzyszy bólowi patologicznemu, ale może ono jednak zrodzić się bez bólu fizycznego - wyłącznie na tle przeżyć psychicznych. Tak rozumiane cierpienie jest cechą wyłącznie ludzką, atrybutem życia ludzkiego. „Życie to cierpienie" - powiedział Budda; a w wielu religiach droga do szczęścia prowadzi przez cierpienie. Nie ulega wątpliwości, że ból, który powoduje cierpienie, jest najbardziej dotkliwym doznaniem człowieka i walka z nim stanowi główne zadanie współczesnej medycyny.

Poduszka ciążowa dla kobiet, którym dokucza np. ból pleców spowodowany noszeniem dziecka w brzuchu. Przez osoby z takimi dolegliwościami stosowane są też deski ortopedyczne. Okazuje się, że aż 80 proc. Polaków skarży się na bóle kręgosłupa. Dwudziesto-i trzydziestolatki też! Łykamy proszki albo idziemy na masaż, ale ból powraca. Warto w tym przypadku działać np. posiłkując się odpowiednią poduszką ortopedyczną, bo problem z plecami może się pogłębić. Aby skutecznie jednak leczyć kręgosłup, potrzebne są specjalistyczne badania i diagnoza lekarza.

11:17, dbamokregoslup.pl
Link Komentarze (1) »

Poduszka rehabilitacyjna 

Poduszka taka prezentowana jest na powyższym filmie.

Na tym filmie pokazana jest poduszka korekcyjna. Jest to inaczej zwany dysk korekcyjny wykorzystywany w sporcie, fitness i rehabilitacji. Trening z taką poduszką rehabilitacyjną ma wpływ na poprawę stabilności stawów, usprawnienie równowagi i koordynacji ruchowej.

11:14, dbamokregoslup.pl , ból kręgosłupa
Link Dodaj komentarz »
środa, 24 lipca 2013

Jak walczyć ze swoim bólem?

Każdy człowiek odczuwa ból inaczej. Dlatego lekarze, aby dobrze dobrać dawkę leku przeciwbólowego posługują się czasem specjalną skalą. Szczególnie, gdy trzeba bardzo często przyjmować leki przeciwbólowe np. z powodu bólu stawów. Dlatego nie zdziw się, gdy specjalista poprosi cię o określenie natężenia odczuwanego bólu w skali od 0 (nie boli) do 10 (ból nie do zniesienia).

Obowiązkiem każdego lekarza jest nie tylko leczenie, ale także łagodzenie bólu. Jeśli więc cierpisz na ból przewlekły, który wymaga przyjmowania coraz silniejszych leków, poproś lekarza o skierowanie cię do poradni leczenia bólu.

Zasady przyjmowania leków przeciwbólowych
■ Gdy bierzesz lek przeciwbólowy bez recepty dokładnie przeczytaj ulotkę. Sprawdź, jak i kiedy należy go zażywać oraz jakie są przeciwwskazania.  

■ Przyjmuj niesteroidowe leki przeciwbólowe po jedzeniu (oszczędzisz żołądek) i nie popijaj ich sokami owocowymi ani colą, lecz wodą.
■ Nie łącz ze sobą różnych niesteroidowych leków przeciwzapalnych. Możesz spowodować, że nasilą się ich działania uboczne.
■ Jeśli musisz zażywać lek w określonych odstępach czasu, przestrzegaj tej zasady, by utrzymać stały poziom substancji leczniczej w organizmie.

■ Ból przewlekły różnego pochodzenia, z którym trudno sobie poradzić jest leczony w specjalistycznych przychodniach leczenia bólu. Nie jest ich w Polsce dużo (ok. 200), dlatego trzeba dość długo czekać na wizytę w takim ośrodku.


Co na ból pleców? Gdy bolą plecy to jest to oznaka, że mięśnie są słabe lub przeciążone wysiłkiem.

Powyższy film prezentuje kilka praktycznych ćwiczeń, które pomagają na ból pleców. Bierny tryb życia nie wpływa na kondycję naszego kręgosłupa dlatego tak ważne jest, aby zadbać o swoje plecy. Profilaktyka okazuje się najlepszą obroną, gdy bóle już się u nas ujawnią. Warto wyrobić sobie nawyk codziennego ćwiczenia lub chociaż trzy razy w tygodniu dostarczyć swojemu organizmowi trochę ruchu. To naprawdę pomaga na typowy ból pleców.